Terveysasemalle saamaan Hepatiitti A+B ja poliorokotusta!

Minulla oli aika varattu terveydenhoitajalle Hepatiitti A+B rokotusta varten. Kävin ostamassa rokotteen mennessäni apteekista, koska rokote oli sellainen että sitä pitää säilyttää jääkaapissa. Onneksi olin ajoissa liikkeellä, koska tänään ei mikään mennyt, niinkuin piti. Terveydenhoitajan ovella oli lappu, että hän ei ole paikalla ja pyydettiin ottamaan yhteyttä toimistoon joka sijaitsi eri kerroksessa. Menin oikeaan kerrokseen jossa hälisevä joukko ihmisiä poukkoili sinne tänne, yksi huusi, että "nyt menee hermo" "nyt menee hermo", kun hänen mielestään joku oli kiilannut hänen vuorollaan. Hän kyttäsi oven takana ja kiljui, että "nyt se vielä laski perseensä tuolille, nyt menee hermo". Hänellä oli seuralainen mukana joka huojuvin askelin yritti viedä naistaan ulos....!!! Kello lähestyi määräaikaa ja koska jono oli pitkä yritin samalla soittaa ajanvarausnumeroon, että mitä tehdään, kun mulla on rokote repussa ja joka menee pilalle jos on liian kauan lämpimässä? Saman aikaisesti aula kuhisi epätietoisia ihmisiä.... henkilökuntaan kuuluva antoi vääriä ohjeita. Juoksutti ihmisiä vääriin paikkoihin ja siitäkös kaikki hermostui. Sain puhelimen päähän ihmisen joka sitten etsi minulle henkilön joka voisi pistää rokotteen. Pääsin akuuttihoitajan luokse..... joka kertoi, että heidät on juuri siirretty kahden suuren kaupunginosan terveyspalvelut Vuosaareen kesänajaksi ja siitä johtui, että "kaikki oli sekaisin". Olisin tarvinnut vielä poliorokotteen, mutta se olisi ollut liian vaikeaa.....? 

 

Miten julkisenpuolen palvelut saadaan kertalaakista sekaisin....?

 

Toinen näytös

 

Soittelin uutta aikaa poliorokotusta varten sekin meni vähän erikoisesti. Henkilö joka vastasi puhelimeen oli myös uusi henkilö talossa. Hän ei osannut katsoa, kuin tämän päivän ajat. Hän kertoi henkilön nimen kuka antaa nyt rokotuksen. Kysyin, että mistä löydän hänen huoneensa..... hän siihen vastasi, että ei tunne taloa on tänään ensimmäistä päivää! Eikö kaupunki perehdytä työntekijöitä lainkaan....???? 

 

Kolmas näytös 

 

Löysin rokotuspaikan ja terveydenhoitaja ihmetteli minulle, että "miksi en ole mennyt ajanvarauksella rokotukseen"??? Minä kysymysmerkkinä, että olen ollut tänään jo Hepatiitti rokotuksessa...??? Nyt oli kymys jostain vieraasta nimesta josta minulla ei ollut hajuakaan. Sitten hän ihmetteli, että kun kerran olin ollut jo yhdessä rokotuksessa, niin miksi ei sitten samalla pistetty myös poliorokotusta? Minä siihen, että yritinhän minä, mutta silloinen pistäjä ei tiennyt missä säilytetään rokotusaineita...!!!!  Suostui kuitenkin pistämään, mutta ihmetteli ja pyyteli sitten anteeksi, että minua oli vaivattu moneen kertaan! Vieläkö olette kärryillä asiasta? Lähdin ajelemaan ystävien luokse Nurmijärvelle ja autossa oli aikaa miettiä, niin muistin että aamuinen ajanvaraaja taisi mainita sen nimisen terveydenhoitajan nimen jossa minun olisi pitänyt olla, vaikka en ollut! Perkele en pysy enää itsekkään kärryillä. No, aamuinen ajanvaraaja sanoi, että "et sinä voi sinne mennäkkään, kun hän on kouluhoitaja", mutta nähtävästi ei poistanut minua sitten hänen sivultaan...... kle!!!!