Tänään se sitten tapahtui, että äidin tietokoneelta tuli ensimmäinen viesti. Sen oli toki lähettänyt sukulaisnuorimies, koska hän laittoi vehkeet toimintakuntoon. Soittelin äidille illansuussa kyselin, että "onko kiva hipelöidä konetta" hän kertoi, että on vähän väsynyt kun on ollut tänään kaikenlaista touhua. Huomenna lupasi mennä kurkkimaan joten olenkin hänelle sähköpostin laittanut, että ei turhaan kurki laitoin kuvan myös. Nyt tarttis vaan saada sinne se Skype, niin voitaisiin soitella koneella. On se vaan upeeta, että äiti pysyy kehityksessä mukana.

Minä olen tänään tehnyt vähän sellaisia joulupukin hommia viimeiset lahjajutut odottavat paketoimista. Kävin Kaisaniemessä sovitteluasioita hoitelemassa samalla pyörähdin Kodin Anttilaan, kun on siinä lähellä. Mulle tuli kyllä lähtö sieltä olen jotenkin rokotettu tungosta varten, että jos ei ole pakko, niin miksi ihmeessä siellä pitää olla. Isäni oli myymälänhoitaja ja itsekin olen joskus nuoruudessa ollut tavaratalossa töissä. Meidän perhe aloitti joulun vasta sitten, kun viimeinenkin mattimyöhäinen oli kauppa-asiansa tehnyt.

Tässä tämänpäiväiset, heippa.