Olin viettämässä aattoa salarakkaiden perheessä. Pihaan ajellessa huomasin, että yksi joulupukki oli parkkeerannut heidän pihan läheisyyteen autonsa. Toki salarakkaat sen huomasivat myös. Salarakas joka on jo 6 v. sanoi, että "se on leikkipukki, siis joku joka on pukeutunut pukiksi". Parahiksi pukki tuli ja kaasutti siitä hetken kuluttua pois johon salarakkaat alkoivat melkein yhdestä syystä riemukiljahtelemaan, että ei se ollut oikea, vaan joku vanha ukko joka oli pukeutunut pukiksi. Sekin ihmetytti, että se ajoi autolla.  Meitä aikuisia vähän hymyilytti kommentit, kun lapset olivat sitä mieltä, että se on oikea joka heille tulee.

Tulihan se pukki viimein hyvä kun oltiin ruokapöydästä noustu ja isin täytyi lähteä hakemaan puita takkaan. Tietysti se pukki tuli juuri sillä aikaa - onneksi oli pukille jo laitettu kinkkueväs valmiiksi. Laulu meni vähän vaisunoloisesti, mutta päästettiin pukki matkaan, kun on vielä paljon perheitä joissa pitää käydä. Lahjojen jakajia oli tällä kertaa kolme yksi joka osasi lukea ja kaksi jotka luetti meillä muilla, että mitä paketissa lukee. Aikamoiset röykkiöt tuli kaikille, minun kasaani kyllä pikkuystäväni ihmetteli, että miksi sain vain muutaman lahjan. Johon minä, että en ole tainnut olla oikein kiltti....???

Seurasimme riemunkiljahduksia, että "tätä minä olin juuri toivonut"... yksi tokaisu oli, kun paketista tuli babyborn-nukke, niin pieni pettymys oli pienellä tytöllä, kun hän kertoi, että "minä toivon, etten saisi yhtään nukkea, kun niitä on jo ennestään monta, mutta vaatteita toivoin".  Minulla oli tärkeä tehtävä pitää huoli, ettei vauva joka on oppinut jo vetämään itseään aika kovaa vauhtia eteenpäin ei jäänyt toisten jalkoihin. Juotiin jälkkärikahvit/glögit jonka jälkeen minä aloin tehdä lähtöä kotiin ja pikkuystäväni jäivät ihastelemaan ja leikkimään uusilla leluilla. Kotiin ajellessa väkisinkin veti suuta hymyyn.... oli ihana päivä.

Kaksi toivetta joita toivoin, että auton moottorivalo ei syttyisi ei ole syttynyt joten taisi olla tilapäinen häiriö, mutta toinen ei ole toteutunut, että kuulisin erääästä hyvin rakkaasta ystävästä.... onhan tässä vielä aikaa jos...?