Mökkerö!

Omistan pienen jalasmökkerön Multialla joka on vuokramaalla. Isäni vanha kotipaikka joka on vielä sukulaisen omistuksessa. Vanhempani aikanaan touhusivat minulle sitä mökkeröä joka vuonna 1990 valmistui ja Tarmo Sivill teki siitä minun toiveiden mukaisen. Siis pieni vaalean sininen paratiisi joka soveltuu liikuntaesteiselle. Sain paikan olla lähempänä vanhempia, kun kesäisin heidän luonaan kävin. Oli mahdollista viipyä pidempään, kun oli oma yöpaikka.

Jätteet!

Vanhempien kuoleman jälkeen on tullut ongelmaksi jätteet! Mihin Multian kunnassa saa roskat laittaa, selvyyden vuoksi oleskeluni siellä kesäisin on nykyisin aika vähäistä, siis tänä kesänä jää varmaan korkeintaan kolmeen viikkoon. Karhiperällä oli kyläyhdistyksen järjestämänä tähän kesän asti ihan toimiva juttu, kun vanhalla koululla oli keräys piste johon sai jättää monenlaiset jätteet. Olin siinä osallisena, kun se perustettiin.... (vaikka sinä kesänä varmaan maksoin lähes 10 euroa roskapussi).

Tänä kesänä olikin kaikki toisin!

Koulu olikin yksityisten hallinassa joten sinne ei saanut enää roskia viedä eikä siitä oltu edes minulle mitään ilmoitettu, ei myöskään maanomistajalle. Selvitettyäni asiaa, niin selvisi että nyt kyläläisillä on jätepiirejä ja kaikki maksaa jäteyrittäjälle suoraan jonkun summan....??? Lähin joka olisi ollut minulle sopiva, niin osakkaat eivät halua mökkiläistä siihen mukaan! 

Suoraa puhetta!

Mielestäni Multian kunnan toiminta on "hanurista". Miettikää nyt hyvät kuntapäättäjät, että kuinka paljon mökkeilijät rikastuttavat kuntaa, kun ostavat ruokansa ja erilaisia palveluja kunnalta silloin kun täällä kesäänsä viettävät. Kun olen tulossa mökkerölle, niin ruokaostokset, bensat, kaasut yms. aina ostanut Multialta ja tämä on kyllä sellainen viesti, että taidan jatkossa ostaa ne jo Keuruulta jossa on paljon paremmat valikoimatkin.