Pitkästä aikaan ennätin uimaan aamupäivällä, iltapäiväksi on meno sovitteluhommiin Vuorikadulle. Aloin selvittelemään, että mihinkä voisin auton jättää siis etsin parkkihallin nimeä mikä on lähin tarkoitukseni oli saada tietää, voiko liikuntaesteinen pysäköidä ilmaiseksi kyseisiin halleihin. Soitin sovittelutoiminnan vastaavan puhelinnumeroon hän vastasi, että on pois Helsingistä kurssilla. Kysyin häneltä, että muistaako mikä parkkihalli on se josta pääsee Vuorikadulle ylös? Ei tiennyt, mutta alkoi vänkäämään, että soita hänen esimiehelleen asiasta. Ajattelin, että mitä hän tästä tietää sen paremmin joten sanoin, että empä taida soitella. No, päällikkö sitten soitteli minulle ei tiennyt hallinnimeä, mutta alkoi huutaa minulle vammaisneuvoston tekemästä kyselystä uuden sovittelutoimiston sopivuudesta vammaisille henkilöille.  Väliin sain kysyttyä, että miksi sinä huudat minulle minä haluan vain tietää mikä lähimmän parkkihallin nimen. MTV3:n 45 minuuttia ohjelma teki asiasta oikein hyvän dokumentin joulukuun puolessavälissä.

Olin "äimänkäkenä" hänen reaktiostaan en voinut uskoa, että päällikkötason virkamies ei ymmärrä oikeasti mistä on kysymys. Olin tuohon aikaan Helsingin vammaisneuvoston poliittinen (sd) jäsen otimme kantaa asiaan, koska uudet tilat eivät sovellu liikuntaesteisille kysymyksessä on kaikille tarkoitettu yhteiskunnan tarjoama palvelu jota Helsingissä tuottaa Sosiaalivirasto. Jäin vammaisneuvostosta pois en tämän asian vuoksi, vaan henkilökohtaisista syistä. Vammaisneuvoston tehtävä on antaa lausuntoja syrjivästä kohtelusta. Vammaisneuvosto taistelee yhdenvertaisuuden ja tasa-arvon puolesta joka tässä tapauksessa tarkoittaa, että vaikeavammainen ei voi ryhtyä vapaaehtoissovittelijaksi, ei tule valituksi työhön eikä heidän riitojaan voida sovitella samassa paikassa kuin muiden.

Semmosta tänään...!

Ps. Sain muuten leffaliput Monster.fi mainoksesta joka on sivuillani joten on sitä joku käynyt klikkailemassa.