Aamulla aikaisin ylös ja taipaleelle, siis kohti leikkipaikkaa Vantaalle. Poikkesin menomatkalla Lidliin kun oli sopivasti matkanvarrella, kun on tulossa vappu niin täytyihän saada tippaleipiä ja nallekarkkeja "salarakkaille". Vakioviemisenä on myös ne rusinat kummallakin menee silmät sikkuraan ja naama nauruun kun tuomiset löytyy. Heti paikalla leikkimään, tänään niitä leikkejä oli sitten monenlaisia. Ekaksi leikittiin kotia, että minä olin salarakkaiden lapsi, minua syötettiin lusikalla suuhun "jotakin vauvan ruokaa". Sitten muutettiin toiseen huoneeseen, salarakas kantoi tuolit ja pöydän keräsi vielä vetolaukkuun kaikenlaista tarpeellista tavaraa mitä me satuttaisiin tarvitsemaan. Siellä oli ruoka-astioita, pora, saha, nukke yms. komensi minua, että "sinä purat sen laukun" ja  kysyi, että "ymmärrätkö mitä se tarkoittaa" vastasin, että "en ole varma", niin hän kädestä pitäen näytti, että tavarat otetaan pois laukusta ja pannaan hyllylle. Hyvin sujui "salarakkaalta" isän hommat. Sitten tuli päiväunien aika - varmisti, että minä en saa mennä sillä aikana alakertaan, vaan mun täytyy mennä meidän uuteen kotiin.

Aikuisten juttuja juteltiin päiväunien aikaan, leikit jatkui kun lapset heräsi. Mentiin ulos leikkimään hiekkaleikkejä, salarakas kaivoi kuoppia kertoi, että maa hajoaa. Koko tontti kierrettiin ympäri onneksi ei löytynyt enempää "maan hajoomista". Lopulta me etsittiin, että löytyykö karhu jostain kun kuului murinaa. Minä suojakilpenä kaksi "salarkasta" varovasti kurkkaili, että näkyykö mitään pienempi mmmrrrmmrrr kun ei osannut sanoa karhu. Isompi meni edeltä, mutta tarvitsi minut huutoetäisyydelle jos vaikka joku löytyisikin. Isi tuli kotiin mentiin sisälle koko sakki, sitten oltiin kivinä sohvalla. Siis kankaan alla kaksi kikattavaa kiveä ja minä.  Aloin sitten tehdä lähtöä kotiin ja voi kauhistuksen kanahäkki, kun Yaris ei käynnistynyt akku oli jostain syystä purkautunut. Onneksi perheen auto oli pihassa ja minä sain virtaa autooni ja pääsin kotiin.

Soittelin vielä äidille sairaalaan hän tuntui olevan iloiselle tuulella ja huomenna kotiin tulossa. Kerroin hänelle leikkipäivän touhut saa siellä huoneessa toisille potilaille kehasta "salarakkaiden" touhuista jotakin.

Tässä täydellisen toimintapäivän touhut, heippa.

Ps. laskuri kohta ylittää 6000 kävijän rajan, upeeta!