Unohdin Em-kisojen tiimellyksessä eilen päivittää, mutta muistan vielä joten tässä tulee. Olin nimittäin aamulla uimareissulla ja päivällä ajelin Korsooseen leikkimään. Sain auton pysähtymään, niin kaksi kirkassilmäistä salarakasta juosta kipitti auton luokse iloissaan, että olin tullut. Annoin Lauantai - karkkipussit käteen, vaikka ei ollut lauantai. Aikuisille oli kaurakeksejä. Sisälle asti tultiin, niin karkit laitettiin odottamaan, että syödään ensin ja päiväkahvin kanssa saa maistaa - on se odottaminen opeteltava, että kaikkia ei saa heti. Siitä päivä lähti käyntiin - uutta vauvaa katselin vain sivusilmällä sillä "salarakas" ja sen sisko pitivät minua otteessaan etten juuri pois päässyt. Kumpikin tahtoi syliin istumaan oli sellainen "kyhnäys" päivä. Utelin, että joko "Ruulla" on nimi, mutta "salarakas" hyvin pikkuvanhasti ilmoitti, että "se on salaisuus, vain isi ja äiti tietää sen" siis sitä ei ennen sunnuntain ristiäisiä saa tietää. Täytyy vain odottaa - päiväkahvin jälkeen oli tarkoitus, että pikkusisko lähtee minun kanssa nukkumaan, mutta sinne sänkyyn sitten änkesi salarakas myös kuuntelemaan satuja hän kyllä ilmoitti, että "mä en enää nuku päiväunia". Siinä meinas sitten käydä, että se toinenkaan ei nuku - äiti tuli hätiin ja houkutteli salarakkaan alakertaan leikkimään ja minä otin pienen tytön kainaloon ja hetken päästä hän oli täydessä unessa. Hiivin alakertaan siellä olikin menossa sellainen näytelmä leikki johon tarvittiin kaikenlaista kulissitarpeita joten aloimme askarrella ja liimailla niitä. Salarakas osaa jo hyvin saksilla leikata, mutta ote saksista on vielä vähän hassu ja mutkat ei oikein onnistunut, kun kuulemma "saksit haluaa mennä suoraan".

Pikkusisko alkoi heräileen myös, mutta silloin salarakas ilmoitti, että "jos .... tulee alas niin minä Kyllä menen ylös en halua olla samassa kerroksessa ollenkaan". Taisi tulla mustasukkaisuuden puuska oltiinhan leikitty kahdestaan pitkä aika. Ruu alkoi myös ääntelemään joten jossain vaiheessa sain pidellä sylissä vauvaa. Siirryimme pihalle josta minä kohtapuoliin lähdin kohti Vuosaarta. Lähtiessä "salarakas" ilmoitti, että lähtee minun mukaan - isi kuitenkin oli sitä mieltä, että ei nyt ehkä joskus myöhemmin. Sovittiin, että ristiäisissä nähdään - silloin se nimikin selviää!

Nyt odottelen, että ystäväni Arja tulee hakemaan lakkoja minun pakkasesta jotka mökkinaapurin Satun isä on kerännyt.