Tämän päivän uimareissusta meinasi tulla oikein kunnon farssi. Olin jo uimiseni uinut joten olin menossa saunaan. Joita Vuosaaren hallissa on kaksi naisten puolella joten menin siihen pienempään. Lauteilla oli kaksi aikuista naista ja kaksi pientä lasta toinen aivan vauva. He siinä leikkivät löylyvesiämpärin kanssa yms. puhuivat keskenään englantia joten ymmärsin, että ovat lomalla täällä. Antoivat minulle tilaa kiivetä ylös olivat vauvan takia alaportaalla. Sitten alkoi tapahtua, kun suomalainen kiukkuinen ikärouva tuli sisään ja alkoi välittömän paapatuksen, että "ei saa uittaa jalkoja löylyvedessä" "lapset ei saa olla tässä saunassa" ja "täällä otetaan kovia löylyjä" toisin sanoen ajoi matkalaiset ulos saunasta. Aikuiset osasivat suomea ja yrittivät sanoa, että ei täällä lue missään että ei tänne saa lapset tulla eikä sitäkään, että olisi kuumempi sauna. Kuuroille korville, ikärouva sieppasi löylyämpärin ja marmatti koko ajan "ei sitä tai tätä". Hän tuli itse lauteille joilla minä olin jo ollut vähän aikaa ja siitä paikasta hän paiskasi neljä isoa napullista kiukaalle, kiukuten samalla "minä en voi enää uida, niin täytyy minun saada ottaa kunnon löylyt". Minäkin puutuin juttuun ja ilmoitin, että hyviin tapoihin kuuluu kysyä muilta myös, että "sopiiko lyödä reilusti" kaikki  meni kuuroille korville joten lähdin äkkiä alas sillä muuten olisin kärventynyt. Toki sanoin lähtiessä mitä mieltä moisesta käytöksestä oikein olen!

Pesuhuoneessa olin suihkussa, niin eikö tämä sama kiukkuinen ikärouva tule siihen aivan viereen seisomaan nyt hän halusi juuri sen suihkun jossa minä olin! En malttanut olla aivan hiljaa, vaan sanoin hänelle, että "taasko minä olen teidän tiellä"? Taas alkoi luento siitä miksi hän haluaa olla juuri siinä suihkussa vaikka muita oli vapaana kuinka paljon. Katsoin viisaaksi poistua takavasemmalle ja lähdin pukuhuoneeseen etten vain provosoi häntä vielä lisää. Onneksi en tavannut häntä enää pukuhuoneen puolella. 

Mistähän ne kiukkuiset "akat" oikein tulee - nimittäin uimahallireissuilla yleensä on oikein mukavia kävijöitä. Onhan se ihanaa pulahtaa veteen ja lähteä uimaan kuntouintiaan ja olo sen jälkeen on todella nautinnollinen!

Semmosta tänään, heippa.