Leikkipäivä oli touhua täysi, mulla oli mukana laminointivekotin jolla tärkeitä asiakirjoja (nalle puh, nasu, tiikeri yms.) laminoitiin, että kestävät kovatkin leikit. Askarreltiin kuusista koristeita "salarakkaiden" huoneisiin. Syömistä unohtamatta - tänään kukaan ei nukkunut päiväunia joten touhua oli koko ajan. Olin luvannut lähteä illalla vielä "salarakkaan" kerhon syyskauden viimeiseen joka oli Korson kirkossa lastenjumalanpalveluksen muodossa.

Salarakas sai isin kanssa käydä sytyttämässä heidän kerhon kynttilän, nimittäin paikalla oli väkeä kolmesta eri lasten kerhosta. Näytti olevan tärkeä hetki pienen elämässä - isi oli nostamassa, kun ei muuten ylettynyt.

Nukketeatterin keinoin esitettiin perinteistä Jeesuksen syntymää.

Enkeli ilmoitti . . . .. . .

306449.jpg 

Maria, Josef ja Jeesus lapsi seimessä. 

306450.jpg

Tilaisuus oli lyhyt sellainen, että lapset juuri ja juuri jaksoi olla paikallaan. Pienin meidän porukasta veteli unia eikä tiennyt tuon taivaallista missä oltiin. Lopuksi oli vielä glögi/mehu - ja pipari/kakku tarjoilua josta "salarakas" ilmoitti, että "miksei kukaan kertonut etukäteen" näyttivät hyvin maistuvan, vaikka sai tiedon vasta paikanpäällä.

Pappi kävi minut kättelemässä, kun en ole siellä aikaisemmin ollut. Kerhon täti luuli, että olen mummo, mutta korjasin tilanteen, että minä olen mummoikäinen Leena. Ihan oikeesti olen lapsille isotäti, mutta koska  "mummot" ja "vaarit" asuvat, niin kaukana voin välillä tuurata. Ettehän kerro kellekkään, minusta se on maailman mukavinta hommaa.

Ilta loppui ja lähdin ajelemaan kohti Vuosaarta odottelemaan sitä jouluaattoa, että pääsen sitten uudestaan käymään ja odottamaan sitä joulupukkia, että tuleeko se.

Heippa, huomiseen.