Liikuntavamman vuoksi minut oli lapsena lähetetty Helsinkiin erityisoppilaitokseen kouluun. Muistan, kun olin 14-vuotiaana rippikoulussa me käytiin nk. "terveiden" kanssa yhdessä jonka järjestämisestä vastasi Meilahden seurakunta. Varsinaisesta rippikoulusta en juuri mitään muista, koska siitä on kulunut jo aivan mahdottoman paljon aikaa yli neljäkymmentä vuotta. Kuvia otettiin myös minulla oli itsetehty valkoinen puku päällä ja jostain syystä otettiin vielä pääsiäisloman jälkeen uusia kuvia joka silloin harmitti aivan mahdottomasti, koska olin tullut kotoa 300 kilometrin päästä yöjunalla joten tukka ei voinut olla nätisti yöjunassa matkustamisen jälkeen.  Varsinaisesta juhlasta on jäänyt surullinen muisto, koska meidän huoneen tytöillä kaikilla muilla oli joku omainen käymässä, mutta minä olin aivan yksin. Jälkeenpäin tosin tätini toi minulle hopeisen ristin joka sekin on hukkunut jonnekin tavaroiden joukkoon.