Eihän tätä voi aukaista!

Päivän kohokohta ehdottomasti, kun salarakkaat tulivat isin kanssa kyläileen. Äiti oli jäänyt kotiin valmistelemaan seuraavaa reissua varten. Minä sain tuliaisiksi suklaarasian jonka he olivat ostaneet ruotsin matkaltaan, arvatkaapa raaskinko aukaista? No, en ja se on minulla vaikeaa, kun olen suklaan ystävä, siis oikea herkkusuu.

Olin valmistanut päivälliseksi uunissa paistettuja kanankoipia ja kermaperunoita. Lisäkkeinä oli vihanneksi ja salaattia. Jälkiruuaksi oli suussa sulavaa kinuski/vohveli jäätelöä joka oli todella herkullista. Lisäksi olin paistanut ternimaito juustoa, kun sitä maitoa silloin tällöin saan yhden ystävän maatilalta! Isommat jo leikkivät itsekseen tosin kunnon nahisteluiltakaan ei vältytty ja pienin vähän yli vuoden ikäinen oli jo kävelyharjoituksissaan päässyt pitkälle. Kova oli kiipeilemään..... olisi halunnut olla isompien leikeissä, mutta vähän väliä tuli porttikielto tai kannettiin kauemmaksi kunnes hän jälleen piipersi leikkipaikalle. Lopulta on meni aina eteiseen ja laittoi kengät uuteen järjestykseen ja yritti laittaa liian suuria kenkiä omiin jalkoihinsa.  Salarakas pelasi isin kanssa yhden shakkipelin, kun minä vuorostani vahdin sitä pienintä.... aina tulee liian aikaisin kotiin lähtö, niin nytkin. Evääksi lähti pakastimesta vähän marjoja mukaan....

Päivä parhaasta päästä, on mulla ihania rakkaita täällä ja maailmalla!