Aamulla ajoissa käräjätalolle. Ehti tulla muutama onnittelu meili ja tekstari jo ennen lähtöä. Etelänmailta tuli oikein laulun kanssa. Omat synttärit siis ja mittariin tuli taas yksi vuosi lisää. Tuntuu hassulle, kun omasta mielestä ei vanhene ollenkaan. Mitä nyt peilikuva näyttää ryppyiselle. Olin toivonut, että päivä käräjillä olisi ollut lyhyt, mutta toisin kävi. Istuimme neljään asti pähkäillen vaikeata asiaa. Minulla oli tällä kertaa kiire synttärijuhlille ei niinkään omille, mutta salarakkaan isompipikkusisko täyttää myös vuosia kokonaista neljä joten olimme sopineet, että vietetään niitä yhdessä. Ruoholahdesta lähdin menemään taksilla, siis sillä "vaivaiskyydillä" tulivat noutamaan minut kyllä ajoissa, mutta Ruoholahdessa pyörimme vielä reilusti yli puolen tunnin sitten matka kulki "johonkin malmille josta vihdoin minun määränpäätäni kohti. Kotimatka kesti noin puolitoistatuntia - arvatkaa oliko minua odotettu. Salarakas ilmoitti, että "sä olet myöhässä" niin olin minua harmitti aivan hirveästi.

Juhlat pääsi kuitenkin käyntin repusta löytyi lahja sekä tuliaiset. Laulettiin porukalla - salarakkaan isosisko meni piiloon kuuntelemaan laulua jonka jälkeen ojensin lahjan. Sitä ennen olin saanut kolme persoonallista korttia sekä kukkapaketin. Lahja näytti kuitenkin olevan mieleinen, koska kohta kaikki kolme nappisilmää tuijotti dvd:tä hyvin keskittyneesti. Kutsu kävi ruokapöytään ja maistui tosi hyvälle, sillä koko päivän olin pärjännyt mustikkajugurttilla sekä kahvilla ja voisilmäpullalla. Jälkkäriksi oli ihana synttärikakku jonka me päivänsankarit yhdessä aloitettiin. Pöydässä oli muitakin herkkuja joita kaikkia en tällä kertaa jaksanut maistaa.

Kotimatka sujui paljon paremmin sain ajella yksin Vuosaareen asti. Oli tosi rakas päivä, mutta loppupäivän juhlat piristi kummasti. Allakkaan merkattiin uusi leikkipäivä ensiviikolle ehdin leikkimään vähän pidempään. Huomiseen, heippa!

Ps. hienoa oli uutisista kuulla, että Martti Ahtisaari oli saanut Nobelin rauhanpalkinnon!