Tänään laitoin auton nokan kohti salarakkaiden kotia Vantaalle. Ilma oli lämmin joten ilmastointi autossa oli tosi tarpeen. Leikittiin pitkin päivää - minulla oli aivan hiki. Mentiin salarakkaan kanssa päiväunille luettiin kirjaa ja sitten rupesi jo silmät lupsahtelemaan kiinni. Hän kuitenkin yritti sinnitella, että olisi nähnyt mille se "nukkumatti" oikein näyttää. Uni tuli ennen nukkumatin tuloa.

Salarakas taisi olla vähän kipeä kun yski kovasti ja räkä tuli nenästä, mutta ei se kovin paljon vauhtia hiljentänyt. Nuorempi sitten oli sitäkin vikkelämpi ja energisempi. Hän käveli sivuliirua pitkin sohvan reunaa - ei taida kauan mennä kun lähtee kävelemään. Mielellään kävi kaatamassa isonveljen leikit - kyllä isoveli vähän sitten kohteli kovakouraisesti ja välillä jopa puraisi. Päiväunien jälkeen oltiin ulkona vähän aikaa hiekkalaatikolla, istuttiin kivellä ja ajettiin mielikuvitusautoa jossa oli kolme rattia. Soitettiin Harri-vaarille Kuopioon sitten isi tulikin töistä kotiin.

Minua harmittaa kun otin pakastimesta metsämansikkapurkin sijasta vadelmapurkin - ovat hyviä nekin mutta kun olin ne metsämansikat juuri salarakkaille kerännyt toivottavasti tulevat käymään tai sitten vien seuraavalla kerralla.

Minun oli aika lähteä kotiin ennätin juuri kun alkoi aivan kamala ukonilma ja rankkasade jopa MM-kisoihin tuli tauko sillä stadion lainehti vedestä.

Antti veljeltä tuli viesti, että polvileikkaus on tehty ja potilas hengissä. Pikaista paranemista vaan sinne päin.

Äiti soitteli taas kun oli nukkumaan käymässä hän oli tänään ollut lenkillä, kerännyt viinimarjoja, aloittanut sukankutomisen ja Sirkka-pikkusiskoni oli käynyt Mervin kanssa häntä suihkuttamassa, koska palvelukeskus on huomenna kiini remontin takia. Minä tietysti kerroin mitä "salarakkaiden" kanssa olin päivällä puuhannut.

Huomiseen, heippa.