Perjantaina olin menossa vihdoin hampaiden hammaskiven poistoon. Olin jonottanut paikkaa muutaman kuukauden. Kesä menot piti sovittaa siten, että perjantaina olisin pääkaupungissä. Aika oli varattu Kontulan terveysasemalta jossa en ollut käynyt aikaisemmin. Löysin paikalle,  tosin joudun kysymään ohikulkijoilta. Tyytyväisenä istuin odottamassa ja etuajassa pääsin sisään. Uusi hoitaja uusi potilas, niin kaikki alusta, että  olen kyllä aika rautainen tyttö. Rautaa on olkavarressa, lantiossa ja lonkassa. Lähettävä lääkä kun ei ollut uskonut minun tietävän, että olisin tarvinnut antibiootti reseptin, ennen toimenpiteen tekemistä. Hammashoitaja lähti sitten selvittämään heidän aseman lääkäreiltä, että mitä nyt tehdään? Kymmenen minuutin kuluttua hän saapui lääkemääräys mukanaan ja toimenpidettä ei voitu tehdä, koska lääkärit kyllä tiesi, että "kun on tehty monta lonkkaleikkausta, niin suojaus täytyy tehdä", siis asian joka minä tiesin, mutta lähettävä lääkäri ei uskonut. Hammashoitaja sen sanoi sitten ääneen, että "lääkärin ylimielisen suhtautumisen vuoksi toimenpidettä ei voitu suorittaa". Toivottavasti kirjoittaa sen myös tietoihini, ettei tule turhasta käynnistä laskua.

Perkele (on muuten kirosano jos kaikki ei tiedä), en paremmin sano MITEN NE KAUPUNGIN PÄÄTTÄJÄT OVATKIN SAANEET TAAS UUDEN SUOJATYÖPAIKAN MEIDÄN VERONMAKSAJIEN KUSTANNUKSELLA? Minä vaan kysyn? Kuka siitä hyötyy, että ihmiset jonottavat kuukausi kaupalla - ei mitään! Kaikki pitää tehdä vähintään kaksi kertaa. Menen ensi perjantaina uudestaan saamaan samaa hoitoa joka olisi pitänyt jo tehdä.

Onneksi se ei ole kuitenkaan koko elämää.... huomiseksi on seikkailuretki suunnitelmissa jonka järjestää Helsingin Sovittelijat ry . Olemme menossa Pentaalan saarelle mikäli ilma on suotuisa.

Kertokaahan kokemuksista terveyspalveluista, että pelittääkö muualla suomessa paremmin? Heippa.