Tänään Helsingin Lautamiesyhdistys teki retken Kuivasaareen josta en ollut kuullutkaan aikaisemmin. Saari on museo käytössä ja erilaiset ryhmät voivat varata tiloja kuten tällä kertaa lautamiesten porukka. Tutustuimme tykkikalustoon jota saarella on, mutta historiasta tarkemmin kiinnostuneen kannattaa tutkia tuosta linkistä. Me mentiin kahdella meriväen pika-aluksella joihin minun oli vähän hankala päästä, mutta nuoret meriväen pojat auttoivat tosi hyvin joten kiitos hyvästä huolenpidosta. Retken kierros oli tällä kertaa aika lyhyt joten minä jaksoin raahustaa joukon jatkona. Sisätiloissa en ihan joka paikassa käynyt, kun oli tosi jyrkkiä ja kapeita rappukäytäviä.

Kävelin rantaan aikaisemmin kuin toiset joten menin Maurin avuksi laittamaan ryhmän eväitä esille joten tarjoilut oli valmiina, kun porukka tuli viimeisestä tykkimuseosta takaisin. Ruokaa oli hyvää ja riittävästi puuhaihmiset olivat tehneet kaiken valmiiksi meitä muita varten. Kotimatka sujui meriväen veineillä oikein mukavasti ja sain kotimatkalle kyytiini yhden lautamieskollegan jonka jätin matkan varrelle.

Kuvassa olen "reikä ja sen tekijä" museoesineen juurella!

Taustalla näkyvä on pikku Kuivasaari joka on rauhoitettu lintujen pesinnälle heinäkuun puoleenväliin saakka! Edustalla oli pesimässä joutsen pariskunta joten ei sinne olisi ollut mitään menemistäkään korkeintaan kypäräpäässä!

Tänään olen saanut paljon aikaan aamulla nimittäin sulatin pakastimen ja kävin pesettämässä auton ja illalla vielä retki joten nyt pikkusen ramasee, joten taidan ruveta pikkuhiljaa nukkumapuuhiin, heippa!