Voiko ilma olla enää parempi näin syyskuussa? Eipä juuri voi, joten nyt oli pakko lähteä pitkälle lenkille, askelmittari ja kamera mukaan tietty. Kotipihasta lähdettyä tapasin ensimmäiset tutut kaksi äitiä ja yhteensä neljä lasta. Samanlaiset "keppi" leikit näytti olevan, kuin "salarakkaalla" jonne muuten huomenna menen leikkimään. Lapsille oli virtaa lujasti joten he menivät leikkipuistoon ja minä kävelin rantoja pitkin kohti Aurinkolahtea. Ullaksen puiston kahvilan kohdalta menin aivan rantaan sorsia kuvaamaan.

189152.jpg

Variksenpoikia myös oli pari liikkeellä, mutta eivät tämän lähemmäksi päästäneet.

189155.jpg

Kuvaamista jäi seuraamaan ystävällinen naisihminen joka oli lenkillä myös hän jäi sitten kanssani kävelemään pitkän matkan. Puhuttiin ummet ja lammet vaikka ei tunnettu yhtään. Kehoitin häntä menemään omaa tahtiaan, mutta hänellä ei ollut kiire joten hän osasi laittaa vauhtinsa minun etanankävelyyn. Yhdellä aukiolla hän suunnisti kotiinsa päin minä vielä jatkoin uimarannalle asti ja sainkin hyvän kuvan, kun kanadan valkoposkihanhiparvi oli muuttopuuhissa ja heitä oli kokoontunut oikein suuri määrä huilailemaan rannalle. Osa kylpi meressä ja kuului kova kaakatus, kun keskenään keskustelivat. Lähtivät tovin jälkeen, mutta en ehtinyt kuvata silloin.

189223.jpg

Paluumatkalla kävin rantakahvilassa juomassa Latten ja pikkuhiljaa köpöttelin kotia kohti askel vähän lyhyempänä, mutta mittarissa on 5179 askelta joka on "tälläiselle rakkineelle" huima suoritus.

Hyvä minä, huomenna sitten leikitään pienten ystävien kanssa. Mulla viemiseksi kaksi Aino kirjaa ja muutama muukin kirpparilöytökirja. Heippa.