Tuli se talvi tänne Helsinkiin, kun puolenpäivän jälkeen katsoin ikkunasta ulos ja luntahan siellä sateli. Oli tosin enempi rantää, siis vettä paljon mukana. Olin luvannut mennä iltapäivällä hyvän ystäväni uutta asuntoa katsomaan Aurinkolahteen joten eipä se sade juuri haitannut. Vasta kun olin lähdössä pois, niin olipa auto lumenpeitossa. Ilma jäähtynyt sen verran, että pääsi oikein harjalla ja telalla rapsuttamaan, että näkis ikkunoista jotakin. Siitä ne talvikelit sitten alkavat! Toivottavasti eivät vielä pysyvästi tulee muuten liian pitkä talvi.

Pyhäinpäivän sää on mielenkiintoinen, sillä hyvin usein tämä on se viikonloppu kun ilmat muuttuu. Kaiken lisäksi hyvin paljon autoilijoita tienpäällä, kun on ne pyhät. Minäkin aikaisemmin ajelin maalle, mutta en enää. Miksikö? Se on vähän hullun hommaa ajella ruuhkassa ja huonoissa ajo-olosuhteissa yöpymään sukulaisten lattioille, kun vaihtoehtoisesti voi jäädä kotiin ja nukkua omassa sängyssä. Sitä vanhemmiten arvostaa omaa kotia enempi! Ihan kiva olisi tavata sukulaisiaan, mutta se matka alkaa todella olla liikaa. Onhan se tietysti yhtäpitkä toisinkinpäin ......?

Huomenna on ihanaa tiedossa sillä salarakkaat tulevat kylään. Olen luvannut laittaa heille ruokaa (vaikka olen tosi huono kokki) suunnitelmat ovat valmiit. Ovat siitä hyviä ruokavieraita, vaikka laitan mitä niin kehuvat!!!! Lähden tästä katsomaan TV1 Monk - poliisisarjaa, se on muuten mun lemppari. Heippa.