Iltapäivän vietin naisten äänioikeuden 100 vuotisjuhlassa eduskunnan uuden osan auditoriossa! Juhlan järjestäjä Sos.dem.naiset juhlapuheen piti eduskunnan puhemies Paavo Lipponen, Ulpu Iivari piti mielenkiintoisen sosiaalidemokraattisten naisten 100-vuotisesta historiasta tähän päivään. Sinikka Luja-Penttilä puhui myös ajasta jolloin itse oli ministerinä, Tarja Filatoff sos.dem. naisten puheenjohtaja jäi puhumaan kun lähdin - ohjelmassa oli vielä presidentti Tarja Halosen tulo juhlistamaan juhlaa. Tapasin paljon ystäviä osa tullut vähän kauempaakin. Upea juhla, mutta istuminen alkoi puuduttamaan joten lähdin vähin äänin Filatoffin puheenaikana paikalta. 

Tää on vielä pakko kertoa, kun jonotin eduskunnan turvatarkastukseen, niin eräs jonossa oleva hyvää tarkoittava naisihminen alkoi mulle selittämään, että oletko ajatellut hommata rollaattoria? Minä kysymysmerkkinä, että miksi ihmeessä? Hänen äidillään kuulemma on mietin, että  mitä ihmettä se minulle kuuluu. Yritin tyylikkäästi vastata oltiinhan eduskunnan ovenraossa menossa juhlaan, etten sanoisi mitään mitä tarttis myöhemmin katua. Kysymys oli suurin piirtein jos olisin hänelle sanonut, että "miksi ihmeessä käytät kirjavaa puseroa, kun olet noin lihava?". Ihmisten suhtautumisessa on joskus naurussa pitelemistä - minä en ihan oikeesti mieti koko ajan, että voi voi kun sitä on tämmönen, vaan ensijassa olen kuitenkin ihminen jolla on erilaisia ominaisuuksia.

Huomiseksi tuli kutsu syömään leikkikaverien luokse!