Lähdin vaihtelun vuoksi kävelylle Kaisaniemen puistoon. Lehdestä huomasin, että siellä on myös ulkoilmatapahtuma sekä kaikkiin kasvihuoneisiin pääsi ilmaiseksi. Metrolla Kaisaniemen metropysäkille ja loppumatka kävellen itse puistoon. Siitä on kauan, kun olen siellä käynyt joten vesiputous osui aivan ensimmäiseksi kameranlinssiin.

887768.jpg

Kuulen ihanan solinan!

887770.jpg

Kasvitieteellisessä puutarhassa aivan mielettömän suuria kurpitsoita!

887774.jpg

Ratsupoliisit myös paikalla ja hevosia sai silitellä.

Olihan siellä paljon muutakin esimerkiksi hirmu pitkä kahvijono, mutta kannatti jonottaa oli tosi hyvä voisilmäpulla. Kasvihuoneista olin juuri tulossa ulos, kun oviaukossa tapasin entisen työkaverin. Oltiin Stockmannin konttorissa joskus 1975 v. yhtä aikaa ja käytiin yhdessä matkallakin. Lomamatka oli tosi mieliinpainuva sillä jotain siitä vielä muistan hän tuntui muistavan paljon paremmin. Minua vähän nolotti, kun hänen nimensä oli kadonnut muistista. Yhteystiedot vaihdettiin ja lupaus annettiin, että ollaan yhteydessä.  Puistossa olisi ollut vielä iltapäivällä paneelikeskustelu, mutta olin kävellyt tarpeeksi melkein kolmetuntia joten olin aivan kypsä raahustamaan takaisin metroon (istumaan) ja kotiin.

Ilma oli mitä parhain tulee vaan, niin huonosti näitä Helsingin nähtävyyksiä katseltua no seuraavaksi menen katsomaan sen Roihuvuoden Japanilaisen puutarhan. Heippa.