Aamulla tosi ajoissa uimaan ja iltapäivällä "salarakkaiden" kanssa leikkimään. Salarakas oli tosin kesäkerhossa, mutta aluksi puuhattiin tyttöjen kesken juttuja. Isomman pikkusiskon kanssa vietettiin lukuhetkeä ihan rauhassa kun pienempi pikkusisko nukkui vaunuissa päiväuniaan. Pikapuoliin sitten salarakas tuli kotiin ja oli tosi kiukkuinen. Kuuleman mukaan oli vihainen, kun olin tullut sillä aikana, eikä hän ollut saanut olla kotona odottamassa kun tulen, reppukin oli niin painava että aivan selälleen piti käydä ei jaksanut sitä millään kantaa. Lupasin olla tänään vähän myöhempään, niin pikkuhiljaa leppyi mitä nyt pikkusiskojaan vähän "kurmotti". Päiväkahvin jälkeen oli kiire leikkimään näytelmää johon minäkin pääsin esiintymään. Oltiin kahdestaan piilossa verhon takana minulla oli kokkihattu päässä ja kädessä rytmimuna salarakas teki käsikirjoituksen jossa minä en saanut puhua mitään ainoastaan pudottaa sen rytmimunan lattialle ja hän sitten sanoi, että "räts" tämä toistui kolme kertaa. Sitten me odotettiin taputuksia.

Leikimme vielä nukketeatteriakin, mutta se meni lopulta piirileikiksi nimittäin isi sai ovenkahvan päähänsä lisäksi joku osui hänen naamaan joten päätimme vaihtaa leikkiä. Salarakas teki majan leikkihuoneeseen ja me muut emme saaneet sitä särkeä. Salarakkaalla oli tosi paljon energiaa joten ehdotin, että josko luettais jotain kivaa kirjaa, niin saataisiin rauha maahan. Eikä aikaakaan, kun minulla oli kainalossa kaksi pikkuista nuokkujaa. Toisella peukkusuussa ja toisen silmät rärpsyili uhkaavasti kiini. Vielä ei ollut kuitenkaan yöunien aika joten päätettiin lähteä vähäksi aikaa ulos ja sitten kun pikkukakkonen alkoi tultiin sisälle.

Pienempi pikkusisko jo sitten kävelee jo pitkiä matkoja ulkona mentiin yhdessä tosi iso mäki hän sormessa roikkuen ja voihkien, että "ääh" (taisi matkia minua). Viime kesänä vein mansikan roikkumaan leikkimökin naulaan josta salarakas kertoi, että se on talvella kuollut. Kysyin, että haluaisitko uuden mutta hän epäili, että se "taas kuolee talvella". Kaiken touhun keskellä minun oli aika lähteä kotiin ja "pikkuystävät" jäivät vielä ulos laittamaan merirosvotelttaa. Minä ajelin Yariksella hymynkaresuupielissä kotiin.

Huomiseen, heippa.