Viikko sitten sunnuntaina lähdin mökkerölle Multialle kirkolla poikkesin äidin luona (ulkona oli sateista), niin äiti kysyi minulta että "mikäs myrskylintu sieltä tulee" no siitä sitten naurua piisasi vähän aikaa.

Sain sydänystävän mörön syötiksi muutamaksi päiväksi, meillä oli oikein mukavaa vaikka alkuviikon ilmat olivat sateiset. Käytiin Kivijärvellä tapaamassa entistä naapuriani Taimia ikä 78 v. hän lähti pois pääkaupunginseudulta asustamaan kuntaan josta voi sanoa, "että ei ole juuri mistään kotoisin" mutta hän viihtyy siellä. Täytyy hattua nostaa minusta ei olisi siihen kun olen niin tykästynyt kaupungin sykkeeseen ja ne palvelut.

Satu mökkinaapurista oli kerännyt minulle lakkoja, itse kävin vielä tänä aamuna keräämässä vattuja. Onneksi kukaan ei ollut ennättänyt kerätä tienvierestä olevista puskista sillä en minä sieltä kauempaa olisi niitä saanutkaan. Rakastan käydä marjassa tietysti on hienoa jos reissu menee kaatumatta. Tunnetusti pidän vaarallisesta elämästä halvemmalla ja helpommalla marjat saisi torilta. Antti veli keräsi mustikoita joten kun tänään lähdin sivistyksen pariin, niin minulla oli arvokas lasti pakasteita autossa. Lakkoja, vattuja, mustikoita ja parissa purkissa metsämansikoita jotka olen erityisesti ajatellut antaa "salarakkaille" kunhan tulevat Viron reissulta.

Vihdoin kävin myös tienpäässä olevassa mökkiläisten uutta taloa katsomassa kyllä oli hieno. Olenkohan minä hitaasti syttyvää sorttia uusiin tuttavuuksiin koska mökki on ollut jo viisitoista vuotta. No, tein minä hankinnankin mökille nimittäin ostin puiset pöydän ja tuolit terassille alennusmyynnistä.

Kävin myös lapsuuden ystävän Anjan ja Jaskan mökillä Uuraisilla saunassa ja uimassa. Lämmin kiitos heille mukavasta päivästä.

Kyllä maalla on mukavaa, mutta minusta mikään ei voita kuumaa asfaltia ja meressä uimista kesällä.

Pyykit pyörii koneessa ja kohta menen nukkumaan omaan sänkyyn, ihanaa.

Heippa huomiseen.