Saavuin Korsooseen puolenpäivän aikaan ja minua oli ensimmäisenä "salarakas" varvun kanssa virpomassa, "tuoreeks terveeks tulevaks vuodeks jne" lopuksi sulle varpu ja mulle palkka. No minä sitten siitä paikasta annoin tuliaiskassin hänelle kerroin, että siellä on palkka ekaks löytyi vain maripaitakankaanpaloja, mutta sitten löytyi suklaamunat ja mikä riemu nousi kasvoille ja tivaus äidille, että "mä haluun heti syödä näitä". Yhdet sai palkaksi, pikkusisko myös muut laitettiin talteen jos vaikka pupu vie niitä piiloon ja niitä sitten voi etsiä, että kuka löytää eniten. Sanna oli myös käymässä Vaasasta ja näytti että nyt minä sain pitää pikkusiskoa vähän enemmän, kun oli toinen josta "salarakas" tykkäsi. No, kahvipöydässä me keksittiin, että jos vaihdetaan neniä siitä tulikin lystiä kun piti miettiä onkohan oma nenä jo tullut takaisin. Kahvin jälkeen lähdettiin yläkertaan katsomaan, että onko pupu käynyt piilottamassa munia ja olihan niitä. Pikkusisko oli vielä, niin pieni että aina kun löytyi uusi muna, niin edellinen mätkähti lattialle kuitenkin, niin että päästä oli puraistu. "Salaraks raaski antaa meille muillekin löytämiään joten kaikki sitten söimme ainaskin yhden munan. Sitten tuli päivänukkumatti ja ruvettiin päiväunille. Minä luin "salarakkaalle" Vanha Mylly kirjaa mutta kesken lukemisen huomasin, että silmät lumpsii kiini joten jäin hetkeksi odottamaan ja niin pikkuystäväni nukahti. Sanna nukutti pikkusiskon joka oli aikaisemmin jo nukahtanut. Hiivin sitten alakertaan ja me naiset keskustelimme aikuisten juttuja siihen asti kun alkoi kuului pienten jalkojen töminää yläkerrasta. Isikin tuli kotiin söimme marjapuuroa jolla oli pikkusiskon kaikki vaatteet sotkettu sekä käsi vilahti lautaselle hetkellä, kun emme juuri katsoneet.

Lähdin kotiin vielä vaihdoimme nenät ja sanoin heit. Toivottelin myös hyvää matkaa huomiseksi koska ovat lähdössä Harri-vaarin synttäreille.

Semmoinen päivä tänään, heippa.