Aikainen herätys ja Yariksen nokka kohti Korsoa. Oli treffit salarakkaan kanssa, koska menimme yhdessä konserttiin. Olin hyvissä ajoin paikalla, kun muu perhe teki päivän varalle valmisteluja. Yarikseen siirrettiin yksi lastenistuin takapenkille "salarakkaalle" jonka kanssa yhdessä köröttelimme Korson kirkolle hän kyllä kysyi, kun lähdettiin, että "osaatko sinä ajaa autoa?". Toiset jäivät kiertämään kirpparia ja me lähdettiin kohti konserttipaikkaa. Paikalle oli väkeä runsaasti ja kolmenvartin Satu Sopasen konsertti leikkeineen ja lauluineen oli nopeasti ohitse. Siitä on tosi kauan, kun olen ollut osallistuvassa konserttissa, mutta kaikki sujui tosi loistavasti. Aluksi, kun menimme sisään täytyi tehdä järjestelyjä koska yleisö istui lattialla minä tarvitsin tuolin en olisi sieltä lattialta päässyt ylös. Salarakas pysyi tiukasti vieressä ja mehän lauloimme ja leikimme kaikki laulut. Ohjelman päätyttyä mentiin kirpparipaikalle, kun "salarakas" halusi syödä pullaa eikä keittoa.

Ette arvaa kenet minä tapasin siellä kahvilapaikassa? Thiire tunnisti minut ja minä hänet joten pääsin näkemään hänen viisi viikkoa vanhan pienen poikansa sekä koko perheen. Tuntui kuin olisi tavannut todella hyvän ystävän. Oli hyvä, että "salarakas" halusi pullaa, muuten oltaisiin menty ristiin. Iltapäivällä lähdettiin kotiin jälleen "salarakas" minun kyydissä sekä toiset tulivat kävellen, koska isi jäi laskemaan kirpparirahoja. Oltais oltu häiriöksi, kun olivat vielä suurimmaksi osaksi kolikoita ja rahanlaskenta on tarkkaa puuhaa.

Salarakkaan kanssa me oltiin tietysti kotona ensin ja hän selitti minulle, että "tänään vielä syödään isomman pikkusiskon ja minun synttärien kunniaksi täytekakkua". Kertoi mulle minkä lahjankin saan. Isikin kotiutui ja joimme ne kakkukahvit joissa oli kolme kynttilää päällä (jos minun kaikki vuodet olisi laskettu, niin kakku olisi ollut aivan täynnä kynttilöitä) olin jo saanut sen lahjan joka oli aivan ihania tupsulampaita joilla oli silmät ja kaikki. Sain kauniin kukkakimpun joka koristaa keittiön pöytää sekä kolme piirustusta.

963319.jpg

Lampaat jonossa, lahja "salarakkailta"!

963316.jpg

Kaunis kukkakimppu joka sopii hyvin mun sisustukseen!

Aloin tekemään lähtöä kotiin ja sinne jäivät pikkuiset "tuijottamaan" Peppi Pitkätossu DVD:tä malttoivat tulla hetkeksi vilkuttamaan terassille. Olipa tosi hieno päivä, heippa.