Illalla hän tuli ojensi vähän hämmentyneen oloisena minulle kukkapaketin jonka sisältä löytyi kaunis punainen ruukku ruusu.

5154.jpg

Kaikki herrasmiehet tuntomerkit - isille sanottiin, että heippa ja niin meidän perjantai-ilta touhut alkoi. Tosin ruoka ei maistunut, koska olin tuonut herkkuja Tallinasta joita vähän maisteltiin, niin oikea ruoka sitten maistui vähän huonosti. Yölläkin olisi ollut vatsassa juuri karkinkokoinen pyöreä kolo. Nukkumiset sujui tosi hyvin paitsi minä vaihdoin välillä puolta, kun meinasin pudota sängystä kun yökaveri nukkui poikittain ja puristi uninallea kainaloon.

Aamu valkeni meillä tosi aikaisin jo ennen kuutta pikkuherra ilmoitti, että ei enää nukuta yhtään. "Nyt mennään leikkimään" hän sanoi ja niin sitten tehtiin. Laitoin meille aamiaista, mutta leikit odottivat ei voinut oikein paljon syödä. Hän ilmoitti minulle, että "minulla ei ole aikaa". Meillä oli tosi hauskaa, kun kello kymmeneltä tuli vanhemmat ja perhe hakemaan, niin sitten alkoi varsinainen hulabaloo. Syötiin vielä yhdessä ja evääksi laitoin kaikki loput herkut Se aika joka oltiin kahdestaan hän oli kuin herrasmies konsanaan illalla ennen nukkumista viimeisin keskustelun aihe oli, että "mihin joutsenet lentää talveksi?" "osaako ne kalastaa?" "miten ne osaa mennä sinne etelään?" Tämä keskustelu virittyi, kun eteisen seinällä on minun äitini tekemä kanavatyö joutsenista.

Tehtiinhän me kuusi lyhtyä pilttipurkeista äidille ja isille ylläriksi! Nyt olen hieman väsynyt, mutta sehän kuuluu asiaan kun on yövieraita ollut......!