Yökyläilijä saapui eilen illalla hyvissä ajoin hänellä oli saattojoukkue mukanaan. Porukalla juotiin limut ja syötiin pullat sekä jäätelöt. Lopulta jäimme kahden tämä meidän suhde on kestänyt jo lähes kahdeksan vuotta. Muistan kuin eilisen päivän, kun hän parkaisi päivänvaloon eduskuntavaalien aikaan. Olin ystäväni Arja Alhon vaalivalvojaisissa silloin ja Siuntiosta kun palailin kotiin seuraavana päivänä, niin suoraan kätilöopistolle katsomaan pientä poikaa johon rakastuin heti. Nyt hän jo on koulussa ensimmäisellä luokalla tällä kertaa minulla olikin mukana oikea herrasmies. Tehtiin hommia yhdessä, kun piti tehdä yksi tarpeellinen kutsukortti ja kesken tulostuksen mun koneet teki stopin. Aikani pähkäilin ja etsin vikaa, että miksi tulostin ei toimi ja kun palautin käyttöjärjestelmän paripäivää aikaisemmalle ajalle, niin johan lähti pelittämään ja kutsukortit saatiin valmiiksi. Pelattiin tietokonepelejä olin ostanut hänelle yökylälahjaksi hurjan kirjan jos sattuisi aika tulemaan pitkäksi, mutta ei onneksi tullut. Hän tutki aarrelippaan joka on täällä säilössä minun luona siellä on kaikenlaisia ihania tavaroita. Nyt itsekin partiolaisena aloittanut nuorimies ymmärsi omien partiomerkkien arvon jotka ovat myös aarrelippaassa. Lisäksi hän ihmetteli kaikki jousiammuntakilpailun palkinnot joita olin saanut silloin, kun harrastin kyseistä lajia. Illalla hyvissä ajoin hän itse halusi mennä nukkumaan, kun kysyin, että luenko sinulle iltasadun, niin hän kertoi lukevansa jo itse..... aika nopeasti uni kuitenkin oli tullut, kun kurkkasin makkariin, niin hän oli jo unessa.

Hiivin myöhemmin myös nukkumaan - kahden aikaan yöllä hän oli hereillä ja kertoi, että lattialla ei nukuta joten ehdotin, että voi tulla minun sänkyyn jos haluaa - luulen, että on viimeisiä aikoja kun viereen tulee, mutta siinä me sitten nukuttiin aamuun asti ..... (joskus aikaisemmin jo aamuyöstä on menty leikkimään). 

Syötiin aamiaista yhdessä jonka jälkeen pelattiin tietokonepelejä ja katsottiin hiihtokilpailun tuloksia netistä yms. Vähän ennenkuin kotijoukot tuli hakemaan, niin vielä hän piirsi minulle ihanan piirustuksen joka mahdollisesti saa myöhemmin vielä suuremman merkityksen. Piirrustusta tehtäessä samalla keskusteltiin kehitysman vammaisten lasten auttamisesta ja mietittiin, että meillä on kuitenkin sama taivas, aurinko, kuu ja tähdet!

Lopulta kotijoukot saapui noutamaan - tilattiin porukalla pizzat ja syötiin kaikki yhdessä, että olikin ihana päivä! Nyt pyörii astianpesukone ja pian lähden pyörätuolitanssijarjoituksiin, heippa ystävät!