Nyt on sitten jo 7000 kävijää käynyt, mahtavaa!

Olin lääkärillä hakemassa Kelaa varten lääkärinlausuntoa eläkkeensaajanhoitotuen uusimisesta varten. Tietysti ei siinä mitään kummallista ole, mutta kun se sama juttu täytyy tehdä kahden vuoden välein. Ihan mukava tavata lääkäriä, mutta niin turhaa rahanhaaskausta. Eläkkeellä olen ollut jo vuodesta -94 eikä ihmeparannusta tapahdu. Kyselin, että eikö siitä voisi tehdä päätöstä toistaiseksi eikä määräaikaiseksi?  Virkailijakin katseli huuli pyöreänä kun kerroin kuinka kauan jo olen eläkkeellä ollut. Kela maksaa lääkärissäkäyntikulut ja minulla vaiva ja viime kädessä turhasta byrokratiasta maksaa veronmaksajat.

Lääkärireissun jälkeen laitoin tuulemaan ja pesin parvekkeen puurallit ja olohuoneen ikkunat. Jälkimmäiset tosin huonolla menestyksellä, nimittäin juuri kun olin saanut ulkopuolen pestyä, niin sataa ropsautti rakeita ja vettä. Verhot silitin ja nyt on puhtaat markimekot ikkunoissa joten kesä voi tulla. Joku päivä tarvii hakea kukkia kaunistukseksi vielä parvekkeelle sillä mulla on suuri parveke (melkein 9 neliötä), niin siellä on lämpimällä mukava oleskella ja lukea kirjoja ja lehtiä.

Salarakkaiden isi soitteli, olen menossa huomenna leikkimään ja pitämään lapsille seuraa, että aikuiset pääsevät tekemään kevään hommia. Joten mukavaa on tiedossa huomenna...!!!! Äiti soitteli myös, hän on edelleen kovasti huolissaan vahtii lääkkeitään, että kaikki tulevat oikein. Tänään oli nitrosuihke päässyt loppumaan eikä heti tullut uutta. Aika ironista muuten, että huonosti muistavan vanhuksen tarvii itse vahtia, että lääkkeet varmasti tulevat oikein. Hän oli edellisenä yönä nähnyt unta, että kotona suihkuttamisesta oli vaadittu 100 euroa pesu. Oikein oli käynyt tarkistamassa päätöksestä, että jos vaikka olisi totta. Toivon äidille rauhallisia ajatuksia - että sydän jaksaisi vielä.

Tässä tänään kaikki, heippa.